HTML

5 hónap belgiumban

ide posztolom a belgiumi élményekről készült beszámolóimat

Friss topikok

Címkék

Suli, oktatás

2011.10.14. 09:49 | elstimate | Szólj hozzá!

Sziasztok!

 

A bejegyzés témája a suliról, az órákról, az oktatásról szól.

Elsőként a legjobb hírrel szeretném kezdeni:
Végre van projektem! Pontosabban van cég, ahol projektet készíthetek.

A történet veleje, hogy tegnap előtti estén elhatároztam, ha csak e-maileket írogatok, és várom, hogy valaki válaszoljon, azzal nem leszek beljebb, így tegnap ebéd után vettem egy nagy levegőt, és besétáltam az egyik általam jónak remélt céghez. 5 perc után már az ügyvezető igazgatóval ültem a tárgyalóban és soroltam neki, hogy mégis mi érdekelne, mi lenne ez a projekt számomra. Ő bólogatott és végül egymás kezébe csaptunk,én pedig távoztam, de hosszú percekig nem hittem el, hogy ez tényleg igaz, mint a mesében, hogy besétálok egy céghez az utcáról és minden probléma nélkül elérem, hogy szánjanak rám időt.
Kellemes elem volt a bemutatkozás során, amint kiderült, hogy Hungary-ból jöttem, rögtön rávágta, hogy "Budapest?", mondom, igen.. Ő pedig bőszen mosolyogva mondta, hogy jópárszor volt már ott... magyarok mindenhol! :)

Most épp a papírozási fázis van, az iskola, a cég és köztem, egyfajta gyakornoki szerződést fognak ráhúzni az én tevékenységem formalizálására.

 

Business English 2

Ez a tárgy a szívem csücske.
A tanár egy 40-45 közti férfi, belga, de a kiejtése kifejezetten britt angolt reprezentál. 10 évnyi nemzetközi munkatapasztalat után beállt tanárnak. Az órái fenomenálisak!
Mint egy színész, vagy mint egy szónok kb, olyan igényességgel megformált módon adja elő az anyagot, a tudást, a gondolatait. Kellő hangerővel, artikulációval, gesztikulációval tartja az óráit. És erre oktat minket is, hogy hogyan kommunikáljunk jól. Egy motyogó, vigyázállásban görcsölő emberre senki nem kíváncsi, mondja....
Ez az óra szerdánként 17:45-től 21:15-ig tart, 2x15 perc szünettel.


Még a késői óra ellenére is, mindig élvezem :)  Zseniális tanár, az egyik legjobb, akivel találkoztam eddig!
Az egyetlen negatív dolog az az, hogy sajnos elmaradt egy óra a városházi Welcome-day miatt, így most extra gyorsra kapcsolta a sebességet, így viszont kicsit rohanós lett, ami abból a szempontból rossz, hogy így kevesebb idő marad arra, hogy kérdezgessen minket, hogy mi is beszéljünk.
Mondjuk eddig nem nagyon beszéltünk, részint mert fáradt a társaság, részint azért, mert ha egy kifejezetten jó anglollal beszélő ember számára kell valamint mondania valakinek, akinek rosszabb az angolja, akkor nem annyira bátor az illető, míg ha 2 hasonlóan rossz angollal beszélő ember kommunikál, akkor azt bátrabban teszik, mert érzik, hogy a másik is hibázik néha, így nem túl nagy baj, ha én is hibázok véletlen.

Business in Asia

Erre a tárgyra hivatalosan én nem járok, mivel ez nem informatikus tárgy. Ellenben fizikailag igen :)
Mint egy túrista, csak beülök a többiekhez, mivel a lakótársak mesélték, hogy ez egy egész jó óra.

És valóban az! A tanár már a 70-es éveiben jár, de szellemileg még mindig nagyon aktív, pörgős, sőt mi több, hadar mint a gép :)
Egy nemzetközileg ismert és elismert kábelgyártó belga cég üzletkötője volt, uszkve 15 évet töltött az ázsiai régióban (értsd: Kína, Malajzia, Szingapúr, Indonézia)

Nem kábelekkel házalt, hanem kábelgyártó gépeket árult (nem is keveset), ezek azok a gépek, aminek az elején bemegy a hengerelt rézlemez, és a másik végén kijön mondjuk a telefonkábel, vagy az erősáramú távvezeték.

Tehát elektronikai cégekkel és kormányokkal kötött üzletet... van némi tapasztalata :)

és hogy miről szól az óra? arról a számos különbségről, ami az ázsiai üzleti kutúra és az európai vagy épp az amerikai között van. a szokásokról, arról, hogy mit és mit nem szabad csinálni, ha ilyen ügyfelei vannak az embernek, hogy a kínaiak mosolyognak, ha együttéreznek veled, vagy hogy számukra a pénz szerencsét hoz, vagy hogy a szingapúri metró építése előtt hívnak egy látnokot, aki a szellemvilággal kapcsolatban van, és ha a látnok azt mondja, hogy a területen egy szellem lakik, akit nem szabad háborgatni, akkor a metrót 2 pont között nem egyenesen, hanem kerülővel építik a föld alatt.... sztem valami hasonló van a 4-es metróval is BP-en, valami szellem lakik az alagútban, azért nem haladnak :)

de komolyra fordítva a szót: Ez a tanár kifejezetten hadar, tipikusan a "menjük, csináljuk, gyerünk, gyerünk!" mentalitás megtestesítője, mit sem látszik rajta az idő múlása.
mivel hadar, így nagyon sok infót mond el nagyon rövid idő alatt.. én ezt nagyon élvezem, bár néha a felére sem emlékszem óra után, mert nincs idő feldolgozni. megérteni megértem a mondatait.
ez az óra keddenként 13:00-16:00-ig tart, 2 szünettel.

és ezzel a 2 órával kifújt a kifejezetten jó órák listája.
van még global issues, ahol minden 2. héten vendégelőadó tartja az órát, különböző témákban, a múlt heti az emberi jogok kérdéséről beszélt nekünk, mellékesen megjegyzem, egy indiai fickó volt.
nekem tetszik ez a nemzetközi, színes oktatógárda, mert kb ezért a multikulti dologért (is) jöttem ide.

valamint a focus on europe keretén belül minden diáknak csoportosan prezentálnia kell saját hazáját.
Magyarország valahol november végén lesz, addig is szervezői tevékenységgel segítem (vagy hátráltatom :) a többi magyar előkészületét közös prezentációnkra.


Mára ennyi, egy iskolában készített képpel búcsúzom. Ezen egy diák látható, aki egyik kezében az iskolatáskát, másik kezében egy söröspoharat tart. Érdekes látvány, de teljesen igaz. Itt a srácok suli után egyből a kocsmába mennek, és nem mindíg málnaszörpöt látok a kezükben :)

Zsó

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://belgabeka.blog.hu/api/trackback/id/tr163302157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása