HTML

5 hónap belgiumban

ide posztolom a belgiumi élményekről készült beszámolóimat

Friss topikok

Címkék

I'll be back (Terminator)

2011.10.01. 21:26 | elstimate | Szólj hozzá!

Sziasztok!

rengeteg élménnyel gazdagodtam az elmúlt időszakban, mióta nem jelentkeztem... szinte hihetetlen, de minden nap van valami, történik valami, itt nem unatkozik a hallgató :)

(ezen túl képeket inkább facebookra teszem ki, a szöveg változatlanul itt marad a beszámolókhoz.

a holland kurzust lezárva voltunk egyszer Lille-ben, utána rá egy hétre voltunk Brügge-ben. volt idegenvezetőnk és amit elmondott brüggeről és megmaradt bennem, azt elmondtam keresztapámnak is, amikor kilátogatott hozzám 3 napra belgiumba. megnéztük tehát brügge-t, ittunk sokféle belga sört, sokszor kóstoltunk french fries-t, ami itt a nemzeti eledel (mint nálunk a gulyásleves kb.) nem mellesleg a sült krumpli jól illik a sörözéshez :)

az első nap brügge-ben végigmutogattam a legtöbb nevezetes épületet kerinek, söröztünk párszor, majd elfoglaltuk a szállást, utána pedig a főtér felé vettük az irányt.

nagyon pozitív dolog, hogy egy-egy nevezetes városban eltölthetsz egy egész napot és az estét, ugyanis az esti főtér brügge-ben nagyon látványos és hangulatos, megismered egy újabb arcát ennek a hangulatos kis városnak, tetszett!

másnap reggeli után felkapaszkodtunk a harangtoronyba. láttuk a harangjátékot üzemeltetető mechanikát, plusz a kilátás sem elhanyagolandó :)

jártunk sok templomban, ahol számos ereklye és műalkotás látható, az egyikben Michelangelo szobra Madonnáról és a kis Jézusról volt megtekinthető.... azt a részletességet! ezek mellett rájöttem, hogy kedvelem azokat a holland festőket, akik 1600 körül alkottak :)

brugge-ből egyből gentbe vettük az irányt, természetesen vonattal. a helyi vasúttársaság nagyon magas színvonalon üzemelteti az egész vasúti rendszert. átszálláshoz max 5 perceket kell várni és mindig időben érkeznek a vonatok, az ic típusú vonatok pedig kifogástalanok, a hétvégi zónázók ellenben eléggé lepukkantak és kicsik.

gentben még nem jártam korábban, csak Fejes Áditól hallottam, aki ott tanul, nem Kortrijkban. Nos kedves barátaim, az egyetlen valódi fájó pont Gent-tel kapcsolatban az, hogy nem ott vagyok Erasmusos :)

gent igazi diák város. tele van élettel, van mozgás, van villamos, van egy hatalmas park, kifekszel egy pléddel és egy üveg sörrel, nézed a szép környezetet, bámulod a sétálókat, bármi. :)  gent nagyon tetszik

és gentben van látnivaló is. rengeteg a templom, és mindegyiknek hatalmas harangtornya van. viccesen azt mondtam, hogy nem lehet úgy fényképet készíteni bármelyik térről, hogy ne lenne benne egy templomtorony :)

megnéztük a kastélyt is, ami régen a helytartó grófé volt.... nos, nem volt rossz belga grófnak lenni akkoriban :D

ugyan ez a pompa jellemzi a genti templomokat is. összehasonlítva a bruggi templomokkal, sokkal díszesebb, több a festmény, nagyobbak a szobrok, stb.  de ami még a legkisebb templomban is alapfelszerelés az az orgona.

természetesen  gentben is kipróbáltunk mindenféle sört, szerintem nem fogok a végére jutni ezeknek a belga söröknek az 5 hónap alatt, annyi, de annyi van és mind finom (kivéve a 20 centes söröket (kb tesco gazdaságos, csak épp az aldiban árulják)

gentben 2 napot töltöttünk, hisz az első nap relative későn érkeztünk, így a rövid ismerkedés és szálláskeresés/vacsorázás/sörözés volt az első napi program, és a konkrét városnézés pedig a második nap volt.

így volt érdemes, mert így nem maradt ki semmi lényeges.

párizs

párizsba 3 órás buszút után érkeztünk meg, lényegében azok a diákok voltak, akik a holland kurzuson is részt vettek, úgyhogy összeszokott társasággal utaztunk, a busz hátsó fele magyar mondatoktól volt hangos leginkább :)

párizs nagyon hasonlít budapestre (vagy inkább fordítva).

itt nem volt olyan érzésem, hogy nagyon idegen helyen lennék. az utcakép nagyon hasonlít bp belvárosához, csak minden sokkal nagyobb, több, zsúfoltabb, ámbár budapest tisztább is emiatt.

voltunk a tüleriák kertjében, a luvre bejáratánál (az mekkora egy épületcsoport...!!!)

elmentünk a sacre ceur-hoz is (http://hu.wikipedia.org/wiki/Sacr%C3%A9-C%C5%93ur_sz%C3%A9kesegyh%C3%A1z).

ennek a dombnak a lábánál volt több étterem és én még korábban elhatároztam, hogy párizsban szeretnék valami tipikusan franciát enni és úgy döntöttem, hogy ez egy pohár vörös bor lesz és hozzá passzoló sajtot is eszek. ígyhát a sacre ceur lábánál egy hanguloatos kis étteremben Fejes Ádival egyetemben elfogyasztunk egy pohár bordeaux-i bort és sokféle finom sajtot (megérte).

a párizsi metró nagyon komplex, szerteágazó, de át lehet látni a rendszert és 1-2 utazás után már tudod hogy mit kell figyelni, hogyan kell értelmezni a dolgokat. ámbár iszonyat zsúfolt és nem is túl tiszta. a bp metró sokkal kultúráltabb nála. (pedig az se 1st class).

voltunk természetesen az eifel torny lábánál is, de nem mentünk fel, mert kilóméteres sor kígyózott (nem vicc), így inkább vettünk egy üveg pezsgőt és megittuk a többiekkel a torony előtti parkban a fűben fekve, nagyon hippi élmény volt, és közben gyönyörködtünk a torony monumentális önmagában :D

párizs nagyon pörgős, sok ember, sok látnivaló, relative nagy távolságok. a kirándulás szervezői jól felkészültek voltak, minden résztvevő kapott 2 metrójegyet. a metróvonalak behálózzák egymást így 1 jeggyel bárhonnan bárhova el lehet menni, akár több átszállással is.

és a párizsi nők..... :)

párizs relative drága hely, nem sokmindent vettem, de sokmindent megnéztem, a bazárok kínálata egészen egyedi és rengeteg fekete árul eifel tornyos, párizsos csecsebecséket és igen jól lehet velük alkudozni :)

párizs tehát megérte, brügge mindig és gent pedig méginkább megéri :)

eddig mindegyik utazás megérte.

egyet nem nagyon szabad: átváltani euroról forintra, hogy mennyit költöttél aznap, vagy mennyi volt a buszjegy, stb.

ezért én csak kb tudom, hogy hol állok anyagilag... nyugat európa drága hely egy keletinek :)

következő felyezetben majd kitérek a hétköznapokra is, itt belgiumban :)

folyt.köv.

Zsó

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.