HTML

5 hónap belgiumban

ide posztolom a belgiumi élményekről készült beszámolóimat

Friss topikok

Címkék

az elmúlt egy hét

2011.09.04. 09:56 | elstimate | Szólj hozzá!

Elment egy hét itt Belgiumban.

Őszintén szólva nem érezem, hogy már itt vagyok egy hete, pikk-pakk elment ez az egy hét.
Persze azért már egész kiismertem a szállás és a suli környékét.

Az elmúlt egy hétben intenzív holland nyelvi kurzuson voltunk, ami a következő 2 hétben folytatódni is fog.
A kurzusról annyit, hogy az én csoportomat egy 19 éves, tanárképző fősulin lévő csajszi "tanítja".  Sajnos még kevés tapasztalata van a tanításban, de lelkes. Kicsit szétszórt és szerintem neki még nem nagyon tanítottak tanítási módszertant a suliban. Végülis nem hasztalan ez a nyelvi kurzus, csak így nem túl hatékony. Mind1 :)

Az órák reggel 9-től 16:30 ig tartanak, köztük 1.5 óránként 10 perc szünet, délben 1 órás ebédszünettel.

Béreltem biciklit is a héten, de kicsit leharcolt példányt kaptam, ami váltáskor ledobálja a láncot, így visszavittem a szervízbe. Ha már visszavittem, megmutattam nekik, hogy a hátsó gumi sem áll a helyzet magaslatán, és végül meggyőztem őket, hogy ez nem biztonságos, ráálltak a cserére, hétfőn délután megyek is érte (ma este megálmodtam, hogy a váltó bowdent is be fogom velük állítatni, azért is ledobálhatja a láncot... 15 év bringázás az 15 év bringázás, nem múlik el nyomtalan, csak mert használom a világútlevelet :))
a bringát havi 5€-ért bérlem (ez jó ár sztem), ellenben le kellett rakni 40€-t deposit-nak és ha netán lenyúlnák a bringát, az 300€-ba fájna nekem. szerencsére elég jó zár jár a bringához, valamint annyi itt a bicikli, mint égen a csillag, hacsak nem direkt, ezt nem fogják itt ellopni.
 

Az itteni boltokban elég széles a kínálat és ahogy nézem, korrekt a minőség.
Van itt Lidl és Aldi, amit otthon is ismerünk, de a többinek még a nevét se hallottam, de az árképzés és árú kínálat tekintetében itt is van Spar-szerű. Az eddigi legjobb a colruyt bolt volt abból a szempontból, hogy nagyon nagy a választék és a legtöbb cucc diszkont áron van, azzal az árpolitikával, hogy ha egyszerre sokat veszel, akkor még olcsóbb.

A hétköznapok kb úgy teltek, hogy napközben suli, utána meg gyorsan vissza a szállásra enni valamit, és után volt néha ez-az. pl bringával elmentünk ír kocsmát keresni, mert az egyik csajszi barátja már volt korábban kortrijkban, és ajánlotta a kocsmát és akkor azt ugye meg kell keresni.... :)
A csajszikám, aki kereste ezt a helyet viszont nem volt túl lényegretörő, ugyanis a felkészülése a következő volt:
megnézte térképen, hogy a szállástól merre kell menni és megnézte fényképen, hogy hogy néz ki az a pub és környéke, ahova megyünk.... ennyi
arra a kérdésemre, hogy mi az utca neve, ahova megyünk, arra nem tudott válaszolni, így GPS képes mobiltelefonommal a zsebemben vettem egy nagy levegőt és azt mondtam, hogy jó, akkor vezess :D
végül nagy nehezen megtaláltuk a kocsmát, ami belülről nagyon hangulatos volt. zegzugos beltér, kisebb-nagyobb terek, fa burkolat mindenhol, székek, kanapék, képek, plakátok... nagyon nagy feeling. amikor jött a pincér, kértük, hogy ajánljon valamit. ajánlott is: fél literes kiszerelésben alma sör. színe narancssárga, íze finom, ára 6€ :O

Itt említem meg, hogy pénteken bulit csináltunk. Amolyan grand-opening-party jelleggel.
Én tudtam, hogy ennek nagyon jónak kell lennie, és az is lett :)
Az időjárás nagyon kegyes volt hozzánk, aznap napközben 32 fok körül volt, ami itt szerintem sosem látott jó idő, és igazán kedvezett az esti partinak, nem pulóver, nagykabát, hanem lazán pólóban lenni sokkal jobb as for me :)

Buli előtt bevásároltam ezt-azt, vettem 6x0,33l-es pakk belga sört (Jupiler), ami így 5.12 euró volt, alkoholtartalma 8.5% :D :D és világos sör.
Meg kell mondjam, ez a megoldás zseniális. Ezek a belgák tudják, hogy kell sört csinálni. Igazi bulizós sör, iszogatsz, jön a jó hangulat, de másnap nem vagy agyoncsapva. Elfogyott 3 ilyen üveg sör, meg kóstolgattam más márkát is és ezzel elvoltam egész este, nem is kellett más, tömény vagy akármi. Tetszett :)

A buli nagyon jóra sikerült, mikor odaértünk a mi szállásunkról, még csak páran dumálgattak, nagyon ült a hangulat, sajnos nem volt semmi zene. (ezt én amúgy tudtam előre, és raktam pár közismert zenét (Metalica, néhány tuc-tuc zene) a telefonomra és a semminél ez is jobb alapon elvittem, és jól is tettem. Telefonról bulizni a cigányok szoktak, de ez most nem jött rosszul. A többiek nézték a tracklistet, kértek egyet kettőt, aztán végülis nem is hallotta senki már a számokat, mert beindult a dumálgatás és ezzel beteljesült a mobile-jukebox sorsa :)

A buli annyira jó volt, hogy a helyi rendőrök 2x tiszteletüket tették. Én ebből akkor vettem észre valamit, amikor hajnali 1 körül, két party-droidnak öltözött fickó jelent meg, és jobban megnézve őket feltűnt a police felirat a pólókon. mondom ezek vagy nagyon készültek a bulira, vagy a helyi fegyveres testület 2 szolgálatot teljesítő tagja...
 

utóbbi volt. "kicsit csendesebben" kb ez volt a kérésük :)
amikor már kezdett lecsengeni a buli, akkor jó éjt intettünk és indultam vissza a szállásra, amikor is még beinvitáltak a srácok egy party helyre, ami kicsit lapos volt, de volt zene meg fények meg tánctér meg ilyenek. ott egy bő 10 percet ha eltöltöttem, aztán én alvás irányba vettem az utat.

szombaton regenerálódásként bementem a városba, az elején még biciklivel, utána már gyalog fedeztem fel a város észak, észak keleti részét.

itt kortrijkban az a varázslatos, hogy az épületek, az utcák, a terek nagyon változatosak, nincsenek egyen házak, egyen színek, és összevissza vannak dolgok. kervárosból pikk pakk belvárosi bérházatk, irodák, aztán ettől 50 méterre templom, park, aztán megint mellett kicsi kis 2 emeletes, 3 szobás lakások. nagyon vegyes, nagyon színes és összevissza, ettől kicsit nehéz is navigálni a belvárosban fejből, nem úgy struktúrált, mint egy magyar város, ettől jópofa.

Ami szembetűnik itt a belgáknál, hogy nincs sok hely. a lakások-házak 80% szemre pici. még a gazdag kertvárosi környéken is kicsi házak vannak, valamekkora udvarral. kelet európai szemmel nem ez a gazdagság... hanem a 3x ekkora birtokok. is itt ugyan sűrűn lakott területek vannak, de a "pici" házak miatt, amik max 2 emeletesek általában, nem tűnik zsúfoltnak... ügyesen és alaposan kihasználják a rendelkezésre álló helyet.

képek hamarosan lesznek itt, de most megyünk egy másik városba, megnézzük milyen ott a piac :)

Zsó
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belgabeka.blog.hu/api/trackback/id/tr193201465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása