HTML

5 hónap belgiumban

ide posztolom a belgiumi élményekről készült beszámolóimat

Friss topikok

Címkék

20120401_Tour de Flanders

2012.04.03. 20:19 | elstimate | Szólj hozzá!

 vasárnap rendezték a belga nemzeti kerékpárversenyt.

ez abból a szempontból érdekes, hogy én is ott voltam, mint rendező.

a történet úgy kezdődött, hogy a cseh srác, Misi említette hogy embereket keresnek a verseny főszervezői rendezőnek. a történet vonzó volt, mivel kaját és pénzt ígértek, így küldtem egy mailt a szervezőnek, hogy írja meg mik a részletek.

múlthét szerdán volt egy meeting, ahol elmagyarázták, mit is várnak tőlünk. a dolog teljesen egyszerű, ügyeljünk arra, hogy a közönség a kordonon belül maradjon, ne zavarja a versenyzőket, akik elhaladnak előttük.

Tehát elvállaltuk, én és még vagy 10 másik erasmusos diák. rajtunk kívül még volt ugyan ennyi belga diák is. voltak akik sportegyesületi tagok és maguk is versenyeznek az ifi kategóriában. vasárnap reggel 9 kor volt az indulás a suli parkolójából, egy külön busszal vittek minket a verseny helyszínére, ami pár várossal odébb volt megrendezve. a táv egyébként több mint 250 km volt, java részt sík terepen, de volt pár emelkedő, köztük egy igen meredek, ahova én is be voltam osztva, az úgynevezett Paterberg (megnézheted google streetview-ben 50.782568,3.545666) ez egy meredek, macskakővel kirakott, szűk út. ennek kellett a verseny alatt 3x felfele tekerni a versenyzőknek... eléggé küzdős!

először a dombtetőre osztottak be, ott volt felállítva egy tv közvetítő kamera állvány plusz egy "magasles", ezt biztosította még pár további szervező és majd ugyanennyi rendőrszakközepes diák is, rendőrnek beöltözve. az első kör után volt 1 óra szünet, ekkor az emelkedő kezdeti szakaszához mentem le, ahonnan az egyik ciprusi erasmusos srác pedig engem váltott odafent. Közben az "ebéd" is megérkezett, ami 3 közepes szendvics, alma, 2 dl víz, kóla és egy kis csokis waffel volt, korrekt összeállítás volt.

lent két kellemes, szőke "rendőrnő" biztosította a kordont, akikkel egész jól elbeszélgettem. Itt derült ki pontosan, hogy ők még nem rendőrök, csak rendőr hallgatók Gentből. Itt a rendőr "szakközép" 1 éves képzés, ellenben igen intenzív, ezért lehet, hogy átalakítják a képzést 3 éves "Bsc" jellegűre.

A verseny további részét is ennél a posztnál töltöttem, így a 2. és 3. körben testközelből szemlélhettem a versenyt, ugyanis a kordont kívülről biztosítottuk, így az orrunk előtt száguldott el az egész mezőny, néha igencsak be kellett húzódni, hogy elférjenek a versenyzők előttünk.

A verseny további részében pedig a hátunk mögött felállított kivetítőn nézhettük, hogy áll a verseny. volt két nagy perec is. a spanyol favorit összekadt egy svájci versenyzővel és jó nagyot bukott, vitték is a kórházba. A másik perec pedig egy lejtős, egyenes szakaszon egy előzésnél volt, amikor is egy bamba nézőbe akadt bele valaki az első kerékkel, ott még nagyobb bukás volt, repkedtek az alkatrészek meg a versenyző is...

A futam kb du. 4-kor ért véget. Leszereltük a sponzori transzparenseket a kordonról, csináltunk csoportképet, majd visszagyalogoltunk (nem is keveset) a buszig, a busszal összeszedtük a többieket és cirka este 7-re visszavittek bennünket Kortrijkba.

Kellemesen elfáradtam a nap végére és megmondom őszintén, nagyon tetszett az egész, jópofa volt, bár az elején eléggé unalmasan telt, de a végére belejöttünk, tetszett!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belgabeka.blog.hu/api/trackback/id/tr484361949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása