HTML

5 hónap belgiumban

ide posztolom a belgiumi élményekről készült beszámolóimat

Friss topikok

Címkék

2011_11_13_rövid helyzet

2011.11.13. 20:58 | elstimate | Szólj hozzá!

Kedves Barátaim, olvasóim!

 

 

Rövidke beszámolóm az elmúlt napokról:

 

Haladtam némileg a projektemmel. Érzem, hogy picit felejtettem programozásból, ami nem csoda, hisz alig használtam ezt a tudást az elmúlt években.

Ezek mellett tegnap elutaztam harmadmagammal Mechelen városába, ami Brüsszeltől északra fekszik.

Nekem eléggé tetszett, ugyanis más jellegű épületek, templomok, látnivalók vannak ott, mint Kortrijkban. Voltunk a templomtorony tetején (5€), voltunk az úgynevezett "Mad Art Collection"-t megnézni. Ami a középkori festészet pár renitens festményét és rajzát jelenti. Burkolt szexuális célzások, társadalomkritika, mindez abból a korból, amikor az egyház a hatalma legalább a királyéval vetekedett.
Megnéztük továbbá a helyi "grote en kleine begijnhoof"-okat, ami pár házat jelent, elkülönülve a többitől. Annak idején zárt közösségben éltek azok a nők, akik szakítva a világi élettel, egyházi tevékenységet folytattak, de nem ők voltak az apácák, azoktól valamivel "szabadabban" élhettek. Ilyet egyébként szinte a legtöbb nagyobb városban találni Kortrijktól kezdve Brugge-ön át, Gentet belevéve, az egész Flamand területen.

A Saint-Rumbold katedrálist külön ki szeretném emelni, mivel ez volt a kedvencem az eddig látott összes belga templom közül. Egyrészt maga az épület más jellegű, sokkal több fényt engednek be a sokkal nagyobb ablakok, és letisztult, tágas terek vannak benne, másrészt a díszítettsége is sokkal rendezettebb, kevesebb a festmény, de azok nagy méretűek és számomra szimpatikusabban részletgazdagok. Ugyan így a kiállított kegytárgyak, képek, szobrok, stb.

A sok "egyforma" templom után ez igazi színfolt volt nekem.
És nem mellesleg a templomtorony tetejébe 538 lépcsőfok vezet fel, ahonnan az egész várost be lehet látni, sőt, Brüsszel határáig is ellátni tiszta időben.

Elmaradhatatlan része volt a városnézésnek a pub-ozás, és az utcán vett sültkrumpli, amihez én curry-ketchup-ot kértem, mellesleg jó áron jó adagot kaptam.

 

Jók legyetek!
Zsó
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belgabeka.blog.hu/api/trackback/id/tr413375301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása